Gezocht: onderwijsprofessionals voor scenario-interviews
Hoe reageer jij op moeilijke situaties? Doe mee aan Expeditie Lerarenagenda en kom erachter.
Expeditie Lerarenagenda zoekt onderwijsprofessionals
Het Expeditieteam Lerarenagenda is op zoek naar leraren en (school)leiders in het onderwijs die mee willen doen aan een scenariostudie. Meld je aan in de eerste helft van het schooljaar 2022-2023. In het interview vragen we je te reageren op twee situaties. We onderzoeken hiermee hoe onderwijsprofessionals betekenis geven aan veranderingen in het onderwijs. We zijn benieuwd naar jouw unieke beleving van de scenario’s vanuit je eigen ervaringen.
Interview van 45 minuten waarin je reageert op een scenario
We bellen, videobellen of komen langs voor een interviewgesprek. Dit is een 1-op-1 gesprek met jou en één van de Expeditieleden. Deelname duurt maximaal 45 minuten en voorbereiding is niet nodig. Als dank voor je deelname ontvang je een boekenbon van €25. Meld je aan in de eerste helft van het schooljaar 2022-2023.
Kom erachter hoe jij reageert op moeilijke situaties
Meedoen aan de scenariostudie geeft je een moment om te reflecteren op hoe jij reageert op veranderingen. Je wordt je bewust van jouw eigen rol en afwegingen in voor jou herkenbare situaties. Wil je samen met collega’s reflecteren? Doe dan mee met je team. We kunnen verschillende deelnemers na elkaar interviewen en daarna kunnen jullie met elkaar ervaringen bespreken.
Onderzoek naar toekomstig leraarschap
Het Expeditieteam is in april 2020 gestart. Centraal in het onderzoek staat de professionele kwaliteit van de leraar. Maar dé leraar bestaat niet meer: er is veelvormigheid en veelzijdigheid in het beroepsbeeld ontstaan. Het Expeditieteam onderzoekt hoe toekomstig leraarschap en adaptief vermogen eruitziet in het onderwijssysteem.