Professionalisering van leraren staat hoog op de agenda van het Kohnstamm Instituut
Vanuit ons aanbod PLG bieden wij niet alleen onderzoek maar ook kennisopbouw in samenwerking met de onderwijspraktijk.
PLG staat voor ‘professionele leergemeenschap’: een begrip dat zowel gebruikt wordt voor een docententeam dat samen aan onderwijsontwikkeling werkt als voor een schoolorganisatie waar leraren worden gestimuleerd te leren van elkaar.
Hieronder is een lijst opgenomen met resultaten uit recent onderzoek. In veel van deze onderzoeken werken we nauw samen met scholen en met andere onderzoekinstituten.
In deze lijst zijn ook nieuwe onderzoeken opgenomen, waaronder een langlopend onderzoek waarbij we leraren volgen die kennis opdoen door zelf praktijkgericht onderzoek uit te voeren. De lijst met lopende onderzoeken maakt zichtbaar dat we nieuwe inzichten en resultaten zullen publiceren de komende maanden.
Onderzoek naar kennisbenutting
Rapporten
Rijker inzicht in professionele ontwikkeling
Monitor regionale aanpak lerarentekort
Uitbreiding van samen opleiden en professionaliseren
Monitor Professionele ontwikkeling schoolleiders en bestuurders VO 2018-2019
Onderwijs anders organiseren? Teamwork!
Huisacademies in kaart
Eindevaluatie van de Amsterdamse Leraren- en Scholenbeurzen
Tussentijdse Evaluatie Amsterdamse Leraren- en Scholenbeurzen
Datagebruik in het onderwijs
Loopbanen van leraren in het voortgezet onderwijs
Onderzoek
deel deze pagina
Onderzoeken en publicaties
Partners en samenwerkingen
Kohnstamm Instituut
Het Kohnstamm Instituut doet onderzoek op het gebied van onderwijs, opleiding, opvoeding en jeugdhulp. Wij zijn gespecialiseerd in opdrachtonderzoek en komen voort uit de Universiteit van Amsterdam.
Niets Gevonden
Uw zoekopdracht leverde helaas geen artikelen op