Kohnstamm Instituut
  • ONDERZOEK
  • NIEUWS
  • OVER ONS
  • CONTACT
  • Zoek
  • Menu Menu
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Kohnstammonderzoeker Amos van Gelderen draagt bij aan Leer ze lezen

    Gratis boek ter ondersteuning van leraren en schoolleiders bij het verzorgen van goed leesonderwijs

    Lees meer
  • Welke stimulansen van buiten zijn effectief om kennisdeling en kennisbenutting binnen professionele netwerken in het onderwijs te realiseren?

    Lees meer
  • Praktijkboek voor onderwijsprofessionals

    Judith ’t Gilde publiceert samen met dr. Prof. Monique Volman een boek over buitenschoolse kennisbronnen voor onderwijsprofessionals

    Lees meer
VorigeVolgende
123

Kohnstammonderzoeker Amos van Gelderen draagt bij aan Leer ze lezen

20 januari 2021/in Nieuws /door Diane

Gratis boek ter ondersteuning van leraren en schoolleiders bij het verzorgen van goed leesonderwijs

Lees meer
https://kohnstamminstituut.nl/wp-content/uploads/2017/04/Negatieve-leerervaringen-van-volwassenen.jpg 900 1600 Diane https://kohnstamminstituut.nl/wp-content/uploads/2018/12/Kohnstamm-Instituut.png Diane2021-01-20 16:38:482021-01-21 15:39:17Kohnstammonderzoeker Amos van Gelderen draagt bij aan Leer ze lezen

Welke stimulansen van buiten zijn effectief om kennisdeling en kennisbenutting binnen professionele netwerken in het onderwijs te realiseren?

4 januari 2021/in Nieuws, Vragen uit de praktijk /door Diane
Lees meer
https://kohnstamminstituut.nl/wp-content/uploads/2021/01/kennisrotonde-vraag-kennisdeling-stimulans.jpg 900 1600 Diane https://kohnstamminstituut.nl/wp-content/uploads/2018/12/Kohnstamm-Instituut.png Diane2021-01-04 15:22:482021-01-11 14:40:52Welke stimulansen van buiten zijn effectief om kennisdeling en kennisbenutting binnen professionele netwerken in het onderwijs te realiseren?

Praktijkboek voor onderwijsprofessionals

3 januari 2021/in Nieuws /door Diane

Judith ’t Gilde publiceert samen met dr. Prof. Monique Volman een boek over buitenschoolse kennisbronnen voor onderwijsprofessionals

Lees meer
https://kohnstamminstituut.nl/wp-content/uploads/2020/12/Praktijkboek-Buitenschoolse-Kennisbronnen-LR.jpg 714 1270 Diane https://kohnstamminstituut.nl/wp-content/uploads/2018/12/Kohnstamm-Instituut.png Diane2021-01-03 16:22:002021-01-04 11:59:44Praktijkboek voor onderwijsprofessionals

Erna van Hest benoemd tot directeur onderzoek van het Kohnstamm Instituut

14 december 2020/in Nieuws /door Diane

Erna van Hest is sinds 1 oktober 2020 directeur onderzoek van het Kohnstamm Instituut. Zij volgt Guuske Ledoux op die in oktober met pensioen is gegaan. Erna hoopt in deze functie de samenwerking tussen de onderzoekers van dit instituut en die van de afdeling Pedagogische en Onderwijswetenschappen verder te versterken: “We zitten fysiek op een […]

Lees meer
https://kohnstamminstituut.nl/wp-content/uploads/2020/12/Erna-Harmen-16-X-9.jpg 676 1200 Diane https://kohnstamminstituut.nl/wp-content/uploads/2018/12/Kohnstamm-Instituut.png Diane2020-12-14 12:56:292020-12-14 13:03:42Erna van Hest benoemd tot directeur onderzoek van het Kohnstamm Instituut

Webinar: Hoe kunnen leerlingen die nu niet voor techniek kiezen daar toch enthousiast voor worden?

1 december 2020/in Nieuws /door Diane

Op 25 november presenteerde Merlijn Karssen, senior onderzoeker bij het Kohnstamm Instituut, op een Webinar georganiseerd door Sterk Techniekonderwijs

Lees meer
https://kohnstamminstituut.nl/wp-content/uploads/2020/12/merlijn-webinar-1-e1606822067211.jpg 617 1097 Diane https://kohnstamminstituut.nl/wp-content/uploads/2018/12/Kohnstamm-Instituut.png Diane2020-12-01 12:28:482020-12-01 13:27:41Webinar: Hoe kunnen leerlingen die nu niet voor techniek kiezen daar toch enthousiast voor worden?

Meertaligheid van kinderen vraagt om anders denken

30 november 2020/in Nieuws /door Diane

In toenemende mate groeien kinderen op in meertalige gezinssituaties. Ouders vragen zich af of dat problematisch is, of hun kinderen al die talen volledig leren beheersen, hoe ze daar als ouders mee om moeten gaan en wat die meer- of anderstaligheid betekent voor het kunnen meekomen op school

Lees meer
https://kohnstamminstituut.nl/wp-content/uploads/2020/11/blog-meertaligheid-Yolande.jpg 900 1600 Diane https://kohnstamminstituut.nl/wp-content/uploads/2018/12/Kohnstamm-Instituut.png Diane2020-11-30 11:54:052020-12-14 11:52:10Meertaligheid van kinderen vraagt om anders denken

Klassen, 7-delige serie op NPO: Kan de school het verschil maken?

24 november 2020/in Nieuws /door Diane

Documentaireserie over kansengelijkheid in het onderwijs Maandag 30 november start de zevendelige serie Klassen op NPO 1. Kan de school het verschil maken? Dit is de vraag die makers Sarah Sylbing en Ester Gould zich voor deze serie stelden. De serie begint in de zomer van 2019. De programmamakers ontmoeten achtstegroepers in afwachting van hun eindadvies en […]

Lees meer
https://kohnstamminstituut.nl/wp-content/uploads/2020/11/Klassen_pb2_Pagina_2-1.jpg 312 554 Diane https://kohnstamminstituut.nl/wp-content/uploads/2018/12/Kohnstamm-Instituut.png Diane2020-11-24 13:28:542020-11-24 14:10:25Klassen, 7-delige serie op NPO: Kan de school het verschil maken?

Guuske Ledoux in het NRC over zes jaar Passend Onderwijs

13 november 2020/in Nieuws /door Diane

Volgende week maakt de Tweede Kamer de balans op van passend onderwijs. Het eindrapport geeft een diffuus beeld. Die onduidelijkheid heeft met het beleid zelf te maken, zegt Guuske Ledoux, coördinator van het onderzoek en tot voor kort wetenschappelijk directeur van het Kohnstamm Instituut. Artikel in het NRC van 11 november.

Lees meer
https://kohnstamminstituut.nl/wp-content/uploads/2020/09/ledoux-guuske-fmg.jpg 900 1600 Diane https://kohnstamminstituut.nl/wp-content/uploads/2018/12/Kohnstamm-Instituut.png Diane2020-11-13 10:09:332020-11-13 10:11:24Guuske Ledoux in het NRC over zes jaar Passend Onderwijs

Kwalitatief onderzoek naar de invloed van COVID-19 op het onderwijs

11 november 2020/in Onderzoek /door Diane

Hoe het onderwijs er na ruim een half jaar COVID-19 uitziet in alle onderwijssectoren, volgens de onderwijsinspectie

Lees meer
https://kohnstamminstituut.nl/wp-content/uploads/2020/11/kwalitatief-onderzoek-naar-de-invloed-van-COVID-19-op-onderwijs2.jpg 900 1600 Diane https://kohnstamminstituut.nl/wp-content/uploads/2018/12/Kohnstamm-Instituut.png Diane2020-11-11 14:42:582020-12-14 11:45:01Kwalitatief onderzoek naar de invloed van COVID-19 op het onderwijs

Rijke inzichten in professionalisering van schoolleiders en bestuurders

26 oktober 2020/in Nieuws /door Diane

Welke invloed heeft de coronacrisis op de professionele ontwikkeling van schoolleiders en bestuurders in het voortgezet onderwijs? Je kunt je als schoolleider en bestuurder in het vo hier aanmelden, als je tijdens een online focusgesprek wilt meepraten over dit actuele onderwerp

Lees meer
https://kohnstamminstituut.nl/wp-content/uploads/2020/10/school-stoelen.jpg 900 1600 Diane https://kohnstamminstituut.nl/wp-content/uploads/2018/12/Kohnstamm-Instituut.png Diane2020-10-26 15:03:002020-10-26 15:02:25Rijke inzichten in professionalisering van schoolleiders en bestuurders
Pagina 1 van 41234

Ontvang nieuws over onze onderzoeken, rapporten en publicaties

Abonneer je nu en ontvang nieuws over onze onderzoeken, rapporten en publicaties. Maximaal 1 keer per maand. E-mailadressen worden niet aan derden verstrekt.

Door u te abonneeren op onze nieuwsbrief gaat u akkoord met de voorwaarden en bepalingen zoals omschreven in ons Privacybeleid.

deel deze pagina
  • Deel via Facebook
  • Deel via Twitter
  • Share on WhatsApp
  • Deel via LinkedIn

Onderzoeksthema’s

  • 21ste-eeuwse vaardigheden
  • Passend onderwijs
  • Beroepsonderwijs
  • Laaggeletterdheid
  • Lerende leraren
  • Kinderopvang
  • Burgerschap
  • Diversiteit
  • Overig

Kennisrotonde

Kohnstamm Instituut participeert in de Kennisrotonde, loket voor snelle beantwoording van vragen uit de onderwijspraktijk.

Recent verschenen

  • Monitor regionale aanpak lerarentekort19 januari 2021 - 13:55

    Meer regionale samenwerking komt lerarentekort ten goede

  • Alle scholen toegankelijk: een open deur?13 januari 2021 - 14:35

    Onderzoek naar de (ondebedoelde) bijdrage van scholen aan onderwijssegregatie via toelatings- en toegankelijkheidsbeleid

Nieuwsbrief

Abonneer op onze nieuwsbrief ontvang nieuws over onze onderzoeken, rapporten en publicaties. Maximaal 1 keer per maand. E-mailadressen worden niet aan derden verstrekt.

Door u te abonneeren op onze nieuwsbrief gaat u akkoord met de voorwaarden en bepalingen zoals omschreven in ons Privacybeleid.

Onderzoeken en publicaties

  • 21ste-eeuwse vaardigheden
  • Passend onderwijs
  • Beroepsonderwijs
  • Laaggeletterdheid
  • Lerende leraren
  • Kinderopvang
  • Burgerschap
  • Diversiteit
  • Overig

Partners en samenwerkingen

  • Netwerk Effectief Jeugdstelsel
  • Evaluatie passend onderwijs
  • Cohortonderzoek Onderwijsloopbanen
  • Vereniging voor beleidsonderzoek
  • Kennisrotonde
  • Werkplaats Onderwijsonderzoek Amsterdam

Kohnstamm Instituut

Het Kohnstamm Instituut doet onderzoek op het gebied van onderwijs, opleiding, opvoeding en jeugdhulp. Wij zijn gespecialiseerd in opdrachtonderzoek en komen voort uit de Universiteit van Amsterdam.

Het Kohnstamm Instituut doet onderzoek op het gebied van onderwijs, opleiding, opvoeding en jeugdhulp.

Copyright 2021 Kohnstamm Instituut UvA BV
zelfstandig onderdeel van de Universiteit van Amsterdam
  • Privacy
  • Kwaliteitsbeleid
  • Contact
Scroll naar bovenzijde

Wij gebruiken cookies uitsluitend om uw gebruiksgemak te vergroten en om het gebruik van de website te analyseren. Ons Privacybeleid.

OK

Cookie and Privacy Settings



How we use cookies

We may request cookies to be set on your device. We use cookies to let us know when you visit our websites, how you interact with us, to enrich your user experience, and to customize your relationship with our website.

Click on the different category headings to find out more. You can also change some of your preferences. Note that blocking some types of cookies may impact your experience on our websites and the services we are able to offer.

Essential Website Cookies

These cookies are strictly necessary to provide you with services available through our website and to use some of its features.

Because these cookies are strictly necessary to deliver the website, refuseing them will have impact how our site functions. You always can block or delete cookies by changing your browser settings and force blocking all cookies on this website. But this will always prompt you to accept/refuse cookies when revisiting our site.

We fully respect if you want to refuse cookies but to avoid asking you again and again kindly allow us to store a cookie for that. You are free to opt out any time or opt in for other cookies to get a better experience. If you refuse cookies we will remove all set cookies in our domain.

We provide you with a list of stored cookies on your computer in our domain so you can check what we stored. Due to security reasons we are not able to show or modify cookies from other domains. You can check these in your browser security settings.

Other external services

We also use different external services like Google Webfonts, Google Maps, and external Video providers. Since these providers may collect personal data like your IP address we allow you to block them here. Please be aware that this might heavily reduce the functionality and appearance of our site. Changes will take effect once you reload the page.

Google Webfont Settings:

Google Map Settings:

Google reCaptcha Settings:

Vimeo and Youtube video embeds:

Privacy Policy

You can read about our cookies and privacy settings in detail on our Privacy Policy Page.

Privacy
Accept settingsHide notification only