Actualisatie themapagina Onderwijskennis: Tutoring door medeleerlingen
Een update met recent onderzoek over tutoring door medeleerlingen voor onderwijskennis.nl
Onderzoekers van Kohnstamm Instituut droegen bij aan de actualisatie van de themapagina Tutoring door medeleerlingen met recente inzichten uit onderwijsonderzoek. Met deze actualisatie krijgen onderwijsprofessionals up-to-date handvatten die ze kunnen gebruiken voor hun eigen onderwijspraktijk.
Tutoring door medeleerlingen heeft een positieve impact op zowel de leerprestaties als sociaal-emotionele vaardigheden van de leerlingen; niet alleen voor de leerling die tutoring ontvangt, maar ook de leerling die als tutor optreedt. Bij tutoring door medeleerlingen is niet een onderwijsprofessional maar een klas- of schoolgenoot de tutor. Deze tutor begeleidt of ondersteunt een medeleerling bij diens leerproces.
Illa Carrión Braakman en Alexander Krepel hebben bijgedragen aan het updaten van deze themapagina van Onderwijskennis.
Opdrachtgever: NRO