Expertise:
Janneke van de Pol is gespecialiseerd in adaptief onderwijs, differentiatie, kansengelijkheid, zelfregulatie, docentvaardigheden en -inschattingen en interactie in de klas.
Janneke van de Pol is gespecialiseerd in adaptief onderwijs, differentiatie, kansengelijkheid, zelfregulatie, docentvaardigheden en -inschattingen en interactie in de klas.
Janneke studeerde ontwikkelingspsychologie aan de Universiteit van Amsterdam (UvA). In 2012 promoveerde zij cum laude aan de UvA op haar proefschrift: Scaffolding in docent-leerling interactie. Daarna werkte ze 1,5 jaar lang als post-doc aan de Universiteit van Cambridge (UK) aan het ‘CamTalk project‘ dat gericht is op het bevorderen van Dialogic Teaching in het voortgezet onderwijs en een post-doc project op de Universiteit Utrecht (UU) over adaptief onderwijs en interactie in de klas. Tot 2023 was zij werkzaam als universitair hoofddocent bij de opleiding Onderwijswetenschappen op de UU.
Sinds januari 2024 werkt zij als onderzoeker bij Kohnstamm Instituut. Zij heeft ruime ervaring in het opzetten en uitvoeren van zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek, fundamenteel en praktijkgericht onderzoek en grootschalige én kleinschalige projecten in verschillende onderwijscontexten, van kleuteronderwijs tot aan onderwijs op hogescholen en universiteiten.
Meer publicaties van Janneke van de Pol (een nieuw venster wordt geopend)
Kohnstamm Instituut doet onderzoek op het gebied van onderwijs, opleiding, opvoeding en jeugdhulp. Wij zijn gespecialiseerd in opdrachtonderzoek en komen voort uit de Universiteit van Amsterdam.