Het Kohnstamm Instituut doet al heel lang onderzoek naar het omgaan met verschillen in onderwijs, opvang, opleiding en jeugdhulp veelal in samenwerking met collega’s uit de Universiteit van Amsterdam en de Hogeschool van Amsterdam.
Zie ook onze website: Werkplaats Onderwijsonderzoek Amsterdam
Rapporten
Regel het maar! Monitoronderzoek experiment Regelluwe scholen afgerond
Vernieuwende onderwijsideeën uit het Experiment Regelluwe scholen
Een extra helpende hand, peer support in het voortgezet onderwijs
Leerlingen hebben profijt van peer support, maar een breed draagvlak binnen de school is voorwaardelijk
Intake en zelfselectie voor de lerarenopleidingen
Voorspellende waarde, effecten en onderliggende mechanismen van intakeprocedures in de lerarenopleidingen
Kenmerken en voorbeeldfunctie van Excellente scholen
Kenmerken en voorbeeldfunctie van Excellente scholen. Hoe Excellent zijn Excellente scholen?
Schoolkeuzemotieven van ouders en leerlingen groep 8 in Diemen
Als er een vo-school komt in de gemeente Diemen, wat zijn dan de belangrijkste wensen en behoeften van ouders en leerlingen?
Op weg naar een toekomst: werkexploratie in het vmbo
Op weg naar een toekomst. Werkexploratie in het vmbo
Rapport: Onbenut potentieel van jongeren in een kwetsbare positie. Overzicht van kennis over leerpotentieeltests.
Overzicht van kennis over leerpotentieeltests.
Voortgangsonderzoek Aanpak VSV en jongeren in kwetsbare positie
Met dit onderzoek is in kaart gebracht wat de voortgang en ervaren effecten zijn van de beleidsaanpak voortijdig schoolverlaten en jongeren in een kwetsbare positie.
Short report literatuurverkenning Self-Efficacy & Resilience
Bevordering van motivatie bij leerlingen in VWO-plus arrangementen of excellentieprogramma’s in het VO
deel deze pagina
Onderzoeken en publicaties
Partners en samenwerkingen
Kohnstamm Instituut
Het Kohnstamm Instituut doet onderzoek op het gebied van onderwijs, opleiding, opvoeding en jeugdhulp. Wij zijn gespecialiseerd in opdrachtonderzoek en komen voort uit de Universiteit van Amsterdam.