Expertise
Alexander Krepel is gespecialiseerd in onderzoek naar de rol van technologie in het onderwijs, leesontwikkeling, en vreemde taalverwerving.
Alexander Krepel is gespecialiseerd in onderzoek naar de rol van technologie in het onderwijs, leesontwikkeling, en vreemde taalverwerving.
Alexander Krepel is in 2020 gepromoveerd bij het Research Institute of Child Development and Education aan de Universiteit van Amsterdam. In zijn promotieonderzoek naar Engelse taalverwerving keek hij aan de ene kant hoe leerlingen het beste Engelse woorden kunnen leren, en wat het belang is van woordenschat in de leesontwikkeling. Aan de andere kant heeft hij onderzocht hoe dit kan worden verbeterd in de praktijk, door het ontwikkelen en testen van een web-based interventie door middel van een educatieve app gebaseerd op adaptief oefenen, in samenwerking met de Radboud Universiteit en Prowise Learn (voormalig Oefenweb).
Voor zijn promotie is hij afgestudeerd in Psychologie (gespecialiseerd in Brein en Cognitie) en Communicatiewetenschap (gespecialiseerd in Jeugd en Media) aan de Universiteit van Amsterdam. Hiernaast heeft hij gewerkt als docent bij Pedagogische Wetenschappen en bij Psychologie, en als Nederlands als tweede taaldocent.
Sinds 2021 is hij werkzaam bij Kohnstamm Instituut als praktijkgericht onderzoeker.
Meer publicaties van Alexander Krepel (een nieuw venster wordt geopend)
Kohnstamm Instituut doet onderzoek op het gebied van onderwijs, opleiding, opvoeding en jeugdhulp. Wij zijn gespecialiseerd in opdrachtonderzoek en komen voort uit de Universiteit van Amsterdam.